15 april 2017

Vegan wafels (3 ingrediënten)

Vegan wafels (3 ingrediënten)

GEZOND ALTERNATIEF | VEGAN WAFELS

Deze vegan wafels zijn echt heerlijk en nog eens simpel en snel bereidt. Ideaal als je dringend behoefte hebt aan een gezond feestontbijt, lunch of snack. Verblijd je dan met deze eivrije wafels! Een simpel en gezond alternatief van de kant en klare wafels en wafelmixen. Met dit wafel recept maak je in een handomdraai een gezonde zelfgemaakte wafelsmix en je hebt er slechts 3 ingrediënten voor nodig. Bakt ze vervolgens in wafelijzer af en belegt ze met wat je maar wilt! Geen wafelijzer in huis? Dan kun je er ook pannenkoeken van maken. En doordat er banaan inzit, zijn deze zelfgemaakte wafels van nature licht zoet en dus een voedzame gezonde traktatie.
Deze vegan havermout wafels maak je eenvoudig en snel met maar 3 ingrediënten! 

Recept vegan wafels

(voor 2 vegan wafels)

Benodigdheden:
  • Blender
  • Wafelijzer
    *Heb je geen wafelijzer? Dan kun je het wafelbeslag ook in de koekenpan als pannenkoek bereiden. Uit onderstaande recept kun je 10 mini pannenkoeken uit bereiden.
Ingrediënten vegan wafels: 
  • 70 gram banaan
  • 90 gram havermoutvlokken
  • 160 ml rijstmelk
Bereidingswijze vegan wafels: 
  1. Vermaal eerst de havermoutvlokken in een blender tot fijn meel.
  2. Voeg dan de banaan toe en de plantaardige melk en vermaal nogmaals.
  3. Verwarm de wafelijzer op halve stand en smeer deze in met kokosolie.
  4. Schep het wafelbeslag op de wafelijzer en sluit de wafelijzer. Wacht totdat de wafels vanzelf loskomen van de wafelijzer.
  5. Beleg de wafels met vers fruit, kokos yoghurt en pure chocolade.
vegan-wafels eivrije wafels
Geen wafelijzer in huis? Maak vegan pannenkoekjes!  

Van het wafelbeslag kan je ook pannenkoeken maken wanneer je geen wafelijzer in huis hebt. Hiervoor schep je ongeveer 2 eetlepels per keer in een koekenpan en bakt ze aan beide kanten goudbruin. Op deze manier maak je mini pannenkoekjes! Heerlijk met vers fruit bijvoorbeeld.  Je kunt hieruit 10 mini pannenkoekjes halen.

vegan-pannenkoeken-van-banaan-en-havermout
vegan wafelmix als pannenkoeken
Houdbaarheid vegan wafels: 

Omdat het eivrije wafels zijn en geen dierlijk melk aan toegevoegd is, zullen de wafels niet snel bederven. Ze zijn het lekkerst wanneer ze vers uit de wafelijzer komen, maar je kunt ze ook voorruit maken en 2 tot 3 dagen bewaren. Daarna worden de wafels steeds harder van structuur en vind ik ze zelf niet meer zo lekker.

Boodschappenlijstje vegan wafels:
  • Biologische banaan @Albert Heijn
  • Rosies glutenvrije havermoutvlokken @G&W
  • Rice Dream rijstmelk @Albert Heijn
Voedingsadvies:

Een kant en klare wafelmix of pannenkoekenmix bevat vaak onnodig veel suikers en verzadigd vet. Dit zijn stoffen die het lichaam afbreken. Voeding hoort het lichaam te voeden en daarmee op te bouwen. Met dit recept maak je eenvoudig voedzame gezonde wafels. En beleg ze met vers fruit zodat je ook weer een portie vitaminen en mineralen afkomstig uit het fruit binnen krijgt. Wil je er graag een gezonde chocolade pasta overheen doen? Check dan deze link voor een gezond alternatief voor choco pasta. Ik hoop dat ik je met dit wafel recept geïnspireerd heb.

Benieuwd hoe mijn eetpatroon er verder uitziet? Volg mij dan via Instagram! Daar geef ik je een dagelijkse kijk in mijn voedingspatroon.

groetjess2
0 likes Healthy snacks , Healthy switch , Kick-starters # , , , , , , , , , , , , , ,
Share: / / /

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Close