22 april 2017

Avocado burger (vegan burger)

Avocado burger (vegan burger)

GEZONDE MAALTIJD | AVOCADO BURGER 

De avocado burger is de gezondste burger ever! In dit burgerrecept prak je de avocado niet op je burger, maar gebruik je de avocado helften als burgerbroodje! Compleet gemaakt met hummus, tomaat, sla en een groenteburger. De enige burger waarvan het verantwoord is om hem elke dag te eten haha. Hij is super gemakkelijk te maken en enorm snel klaar en dat voor een gezonde maaltijd! Voor het maken van de burger hoef je namelijk alleen de groenteburger op te warmen, de rest is smeren en stapelen. Een snelle gezonde en nog eens prachtig uitziende maaltijd!
Ontmoet de avocado burger! Snel en gemakkelijk te maken met 5 basis ingrediënten! 

Avocado burger

(voor 1 avocado burger)

Benodigdheden:
  • Koekenpan
Ingrediënten avocado burger 
  • Avocado
  • Groenteburger
  • 1/2 tomaat
  • Hummus
  • Spinazie of sla naar keuze
  • Optioneel: sesamzaden, chiazaden, plakje (vegan) kaas.
Bereidingswijze avocado burger: 
  1. Verwarm de groenteburger.
  2. Snijd dan de avocado door midden (vanuit de pit rondom) en schil hem.
  3. Strooi eventueel wat sesamzaden en/of chiazaden over de buitenkant van de avocado helften (zo creëer je een brood-look).
  4. Werk vanuit onder naar boven. Plaats een avocado helft met de bolle kant naar beneden, snijdt eventueel de bolling er wat af zodat de burger goed kan blijven staan.
  5. Smeer er dan wat hummus op gevolgd door de groenteburger, tomaten, sla etc. Plaats dan de andere avocado helft erbovenop en je avocado burger is ready to eat!
avocado burger vegan burger
Boodschappenlijstje avocado burger ala Cherry:
  • Avocado @Albert Heijn
  • Biologische pompoen groenteburger @Albert Heijn
  • Maza rode bieten hoemoes @Albert Heijn
  • Bio tomaat @Albert Heijn
  • Bio sesamzaden en chiazaden @Ekoplaza
    *Deze kun je ook bij de Albert Heijn verkrijgen.
  • Bio spinazie @Albert Heijn

avocado-burger-glutenvrij

Voedingsadvies:

Een avocado is vet gezond, want avocado’s bevatten 15-30% gezonde vetzuren. Dit zijn vooral omega 3 en 9. Daarnaast bevat het per 100 gram 2 gram koolhydraten en 2 gram eiwitten. Zeer belangrijke eiwitten waaronder de aminozuren glutamine, lysine, asparagine, zwavelhoudende methionine en glutathion. Eiwitstoffen zijn belangrijk voor het lichaam en specifiek belangrijk voor de darmen. Want avocado vernieuwt op deze manier de slijmvliezen en daarmee de huid. Ook bevat het relatief veel magnesium, kalium, zink, koper en vitamine B (vooral B2). Avocado bevat serotonine, een gelukshormoon dat onder andere het dag-nacht ritme beïnvloedt en je helpt happy te voelen. Dit is dus een belangrijke stof voor de hersenen!

Benieuwd hoe mijn eetpatroon er verder uitziet? Volg mij dan via Instagram! Daar geef ik je een dagelijkse kijk in mijn voedingspatroon.

groetjess2
0 likes Healthy meals # , , , , , , , , , , , ,
Share: / / /

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Close